Strona wykorzystuje
pliki cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

WDROŻENIE I WSPARCIE

WDROŻENIE I WSPARCIE

WDROŻENIE REALIZOWANE
PRZEZ CIEBIE

Decyzja o wdrożeniu systemu informatycznego w firmie opiera się na kalkulacji ekonomicznej określającej oczewkiany zwrot z inwestycji. System WEBCON BPS jest na tyle łatwy w obsłudze, że pozwala na samodzielne projektowanie procesów biznesowych. Zmniejszaj koszty i reaguj na potrzeby pracowników wszytsch działów w twojej firmie.
 

W dobie powszechnej cyfryzacji, dobrze wyszkolony dział IT to trzon każdej nowoczesnej organizacji. Podnoszenie kompetencji pracowników związanych z informatyką i biznesem, pozwala niejednokrotnie na wymierne oszczędności, wynikające z braku konieczności korzystania z usług firm zewnętrznych w tym zakresie.

Tworząc WEBCON Business Process Suite mieliśmy na uwadze, iż wiele firm szuka rozwiązania elastycznego i możliwego do utrzymania i rozwoju we własnym zakresie. Jest to o tyle ważne, iż pozwala nie tylko na generowanie korzyści finansowych, ale także związanych z czasem dostarczenia gotowego rozwiązania. Aby ułatwić realizację tego celu, opracowaliśmy program szkoleń, który pozwala na wykształcenie niezbędnych kompetencji działu IT, do samodzielnego tworzenia i automatyzacji obiegów dokumentów i procesów biznesowych.

Dowiedz się więcej 

 

Wolisz sam znaleźć rozwiązanie problemu? Specjalnie dla naszych klientów przygotowaliśmy zbiór informacji na temat aspektów technicznych systemu WEBCON BPS. Nasi specjaliści publikują na blogu artykuły dotyczące działania systemu oraz podpowiadają, jak sprawnie i szybko konfigurować jego poszczególne obszary.

Dowiedz się więcej  
 

WDROŻENIE REALIZOWANE
PRZEZ WEBCON

Rozsiądź się wygodnie w fotelu i obserwuj efekty naszej pracy.

Metodyka wdrożeń rozwiązań workflow, DMS, BPM, którą wypracowaliśmy w WEBCON, zakłada iteracyjne podejście do realizowanego wdrożenia.
W ramach poszczególnych etapów (iteracji) implementacji realizowane są prace zmierzające do uruchomienia obsługi poszczególnych, objętych wdrożeniem procesów biznesowych (obiegów). Rozpoczęcie prac wdrożeniowych kolejnych iteracji poprzedzone jest Wstępną Analizą Wymagań obejmującą całość zakresu projektu oraz prawdopodobne kierunki rozwoju systemu w przyszłości.

Celem tego etapu jest stworzenie globalnego harmonogramu wdrożenia oraz projektu ogólnego rozwiązania (w szczególności określenia części wspólnych dla kolejnych iteracji oraz punktów styku obiegów).

Poniżej przedstawiony został schemat ogólny właściwy dla każdej z iteracji wdrożenia:

Etapy wdrożenia WEBCON BPS

Wyjaśnienie oznaczeń:
  • RAN (Raport z Analizy)– dokument Raportu z Analizy będący efektem szczegółowej analizy procesu biznesowego.
     
  • PSS (Projekt Szczegółowy Systemu) – dokument Projektu Szczegółowego Systemu będący opisem sposobu realizacji wymagań określonych w RAN w trakcie implementacji systemu. Etap jest często połączony z etapem poprzedzającym.
     
  • Budowa – etap obejmujący implementację procesu na środowisku developerskim Dostawcy (lub Klienta). Kończy się przeniesieniem systemu do środowiska testowego Klienta i przekazaniem systemu do testów UAT (User Acceptance Testing). W przypadku, gdy system jest wdrażany na dedykowanym środowisku, na którym nie funkcjonują jeszcze żadne rozwiązania produkcyjne, zaleca się skrócenie fazy implementacji poprzez bezpośrednią konfigurację systemu na tymże środowisku. W takim przypadku środowisko testowe (i ewentualne developerskie) jest tworzone na etapie produkcyjnego uruchomienia systemu (po zakończeniu testów akceptacyjnych). Przed przekazaniem do testów realizowane są także podstawowe testy SIT (System Integration Testing), w których realizacji uczestniczy IT po stronie Zamawiającego i ewentualni dostawcy systemów zewnętrznych, z którymi system jest integrowany.
     
  • UAT (User Acceptance Tests)– etap realizowany przez Klienta przy współpracy z WEBCON. Ma na celu testowanie systemu w warunkach produkcyjnych w zgodzie z opracowanymi przez WEBCON scenariuszami testowymi. W ramach etapu zgłoszone błędy i zmiany w funkcjonowaniu oddanego do testów systemu realizowane są na bieżąco przy poszanowaniu ustaleń etapu analizy i projektu.
  • Wdrożenie – etap obejmuje przeniesienie systemu do środowiska produkcyjnego Klienta oraz szkolenie użytkowników końcowych systemu. Etap kończy się przekazaniem systemu do testów PAT.
     
  • PAT (Production Acceptance Tests) – etap realizowany po stronie Klienta przy wsparciu Dostawcy, bezpośrednio przed produkcyjnym uruchomieniem systemu. Ma na celu testowanie systemu w warunkach produkcyjnych. W ramach etapu zgłoszone błędy i zmiany w funkcjonowaniu oddanego do testów systemu realizowane są na bieżąco przy z uwzględnieniem ustaleń etapu z analizy i projektu.
     
  • Dokumentacja – etap obejmujący przygotowanie dokumentacji powykonawczej projektu.
Poszczególne etapy budowy i wdrożenia są realizowane w sposób mocno zbliżony do tzw. metodyk zwinnych (agile), gdzie kolejne przybliżenia (formularzy, obiegów) są regularnie realizowane i przekazywane Klientowi do opiniowania.

Doświadczenie WEBCON wskazuje, że jest to najbardziej efektywny sposób realizacji projektów workflow / obiegów dokumentów. Głównie ze względu na możliwość szybkiej implementacji zmian wnioskowanych przez Klienta i przekazania poprawionego produktu do ponownej weryfikacji. Podejście takie jest możliwe dzięki wykorzystaniu WEBCON Business Process Suite jako narzędzia modelowania procesów.

 
KOMUNIKACJA W PROJEKCIE

W toku projektu utrzymywana jest bezpośrednia komunikacja pomiędzy Kierownikiem Projektu i Kierownikiem Wdrożenia. Jednocześnie, zgodnie z harmonogramem określonym w Umowie między stronami, odbywają się spotkania tzw. Komitetu Sterującego, w trakcie których prezentowany jest aktualny status prac nad daną iteracją projektu. W spotkaniach Komitetu Sterującego biorą udział osoby wyznaczone przez Dostawcę oraz osoby pełniące rolę (lub posiadające pełnomocnictwo) sponsora biznesowego projektu w organizacji Klienta.

Rolą spotkań Komitetu Sterującego jest bieżące informowanie o postępie prac oraz o wszelkich opóźnieniach, niezależnie od ich źródła i powodu, tak aby możliwe było bieżące zarządzanie terminami wynikającymi z harmonogramu projektu.

WDROŻENIE REALIZOWANE
PRZEZ PARTNERA

Jakość naszych produktów oraz zasady jakimi kierujemy się w biznesie są doceniane nie tylko przez naszych Klientów, ale także firmy IT, z którymi współpracujemy w zakresie wdrożeń naszego flagowego produktu WEBCON BPS.
Wspólnie z naszymi Partnerami oferujemy nie tylko najwyższą jakość oprogramowania i obsługi technicznej, ale także konsulting biznesowy w zakresie optymalizacji procesów biznesowych przedsiębiorstw. Wierzymy, że doświadczenie i możliwości jakimi wspólnie dysponujemy są gwarantem sukcesu projektów i długoterminowej satysfakcji naszych Klientów.
 
Współpracujemy z firmami, które nie tylko posiadają wiedzę technologiczną, ale i doświadczenie pozwalające naszym wspólnym Klientom zaoferować znacznie więcej niż tylko wdrożenie systemu IT. Naszym wspólnym celem jest realizacja przedsięwzięć zmierzających do optymalizacji procesów biznesowych firm i instytucji.

Lista partnerów dostępna jest w sekcji partnerzy
ZMIEŃ HASŁO